Олена Третяк, музичний керівник Гайворонського дошкільного навчального закладу № 6
Жила була казочка маленька-прималенька,
І почули про ту казочку малесенькі серденька.
І повірили в ту казочку маленькі оченята,
І розквітли в тій казочці дітоньки – малята.
І полетіла та казочка поміж хати, поміж віти
Щоб зростали в тій казочці щасливії діти.
«Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови»
«Казка формує перші навички людяності у взаєминах один з одним, виховує духовні цінності, бережливе ставлення до природи»
В.О.Сухомлинський
Педагогічні казки Сухомлинського,ніби непомітні зовні, але ефективно виховують у дітей найкращі почуття добра, любові до всього прекрасного, а творча спадщина Василя Олександровича є джерелом натхнення для всіх педагогів та їх вихованців.
Кожен з нас чує казочку з самого раннього дитинства: цікаву, добру, смішну, чудернацьку, але найголовніше ту, яка лікує душу, яка уміє заполонити увагу дитини, збудити її допитливість, збагатити життя, допомогти зрозуміти самого себе, свої бажання й емоції, вчить малюка переживати події, та розрізняти поведінку героїв, розвивати зв’язне мовлення, моральні якості, міміку й жести, допомагає відчути впевненість в собі, у тому, що вона може подолати труднощі, які готує їй життя.
Казка лікує душу, веде з нами свою таємничу розмову, через яку передає моделі поведінки в різних ситуаціях, дає можливість подолати страх, дарує надію, що добро обов’язково переможе.
Зокрема, і казкотерапія та драматизація казок за допомогою театралізованого дійства «Театр для всіх» є чудовим прикладом, де музичний супровід має великий вплив на емоційний розвиток дошкільнят, тут діти не лише чують казочку, а й мають змогу самому побувати в царстві казки, перевтілюючись в того чи іншого героя, який з часом стає найулюбленішим їхнім другом.
Але найцікавішими вважаються казки, які пов’язані зі звуками, піснями та різними музичними елементами. Такі казки ще називають музичними пригодами, і в своїй роботі, розповідаючи малятам ту чи іншу казку – я обов’язково звертаюся до «пані музики», щоб разом з нею доторкнутися до глибини душі кожної дитини.
Сюжети казок можуть бути найрізноманітнішими. Казки не обов’язково повинні бути великими, найголовніше – розкрити ідею, тобто донести до малят зміст казки, оживити її в уяві дітей, допомогти зрозуміти та запам’ятати. Саме «казкове життя» спонукає діяти дитину відповідно до загальнолюдських норм поведінки.
«Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості» В.О.Сухомлинський
Тож читайте дітям казки, співайте, творіть, фантазуйте! Зробіть казку для дитини найчарівнішим світом, в який хочеться повертатися знову і знову. І нехай, обов’язково, творцем цієї казки будете Ви самі!


За допомогою музики діти з великим задоволенням слухають казки, драматизують,відтворюють рухи тварин,ознаки природи(шум дощу,шелист листя,спів пташок і.д).З музикою наче все оживає,і казковий світ стає реальністю для дітей.
ВідповістиВидалитиМузика як засіб естетичного виховання відкриває в кожному серці живописне джерельце людських почуттів, виховує душу.З таким креативним вихователем діти в надійних руках.
ВідповістиВидалитиМузика проникає в глибини душі кожної дитини і допомогає розкритися , а в поєднанні з чарівною казкою дає свої неперевершені плоди.Так тримати Олена Петрівна!
ВідповістиВидалити