неділя, 3 листопада 2019 р.

Виховна сила казок В.О.Сухомлинського


Світлана Стурза, вихователь Чемерпільського дошкільного навчального закладу

Казка – животворне джерело дитячого мислення, благородних почуттів та прагнень. Багаторічний досвід роботи переконує, що читаючи дітям казки, ми виховуємо в них естетичні, моральні почуття,  переживання, співчуття. Через казку дитина вчиться мислити, висловлювати свої думки та враження стосовно почутого.
         Казка – це духовні багатства народної культури, пізнаючи які, дитина пізнає серцем життя народу.
Казки В.О.Сухомлинського відіграють велику роль у розвитку і формуванні особистості дитини, адже мають повчальний зміст. Всі діти люблять казки, оскільки вони мають захоплюючий сюжет.
«Дитина, - говорив Василь Сухомлинський, - найкраще сприймає, осмислює і запам’ятовує знання тоді, коли вона переживає. Без емоційного ставлення  до знань, без інтересу, подиву, захоплення, уявлення та інших позитивних переживань неможливе успішне навчання».
         Казки спонукають дітей розрізняти добро і зло, виявляти своє особисте ставлення до хорошого і поганого.
         «Казка – любив повторювати В.О.Сухомлинський – це образно кажучи свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови...».
         Казка допомагає привити дітям любов до Батьківщини та рідного краю. На думку Сухомлинського, казки повинні приносити не лише естетичне задоволення, а й примушувати дітей хвилюватися за героїв, співпереживати їм та намагатися віднайти вихід із складного становища. Твори  В.О.Сухомлинського близькі дошкільнятам, адже написані у зрозумілій та легкій для сприйняття дітей формі, вони  зовсім ненав’язливо навчають малюків, виховують у них патріотизм, милосердя, доброту, любов до рідної землі, формують важливі ціннісні орієнтири. Тому активно їх використовую  у своїй роботі з дітьми.
         Під час організації освітнього процесу у дитячому садку використовую такі форми роботи з казкою:
-         слухання казок;
-         читання казок;
-         бесіда за змістом казки;
-         виготовлення і добір ілюстрацій до казок;
-         інсценізація казок (театралізація);
-         творення казок.
Вважаю, що казка є основним елементом у вихованні дітей, вона займає одне із ключових місць у формуванні моральних якостей та підготовці  вихованців до майбутнього життя в реальному світі.
Враховуючи те, що казки Василя Сухомлинського вміло і глибоко виховують у малюків порядність та чуйність, то, використовуючи їх у роботі з дітьми, педагогам вдасться забезпечити формування всебічно розвиненої, гармонійної та високоморальної особистості. 

Бібліографія

1.  В.О.Сухомлинський. Вибрані твори. Т.1 – С.28-29
2.  В.О.Сухомлинський. Вибрані твори. Т.3 – С.176-184
3. Ірина Сухопарова. Пізнавати світ серцем і розумом// Дошкільне виховання. - № 5, 2012. – С. 14
4. Тетяна Тоцька. Пізнавальна й виховна сила слова у творах В.О.Сухомлинського// Дошкільне виховання. - № 11, 2012. – С. 15-16
5. Тетяна Тоцька. Формуємо основи світобачення дітей з використанням літературних творів В.О.Сухомлиснького// Дошкільне виховання. - № 11, 2017. – С. 11-13

Немає коментарів:

Дописати коментар

Осінь золотом багата!

Росіна Цимбал, вихователь Таужненського закладу дошкільної освіти Інтегроване заняття   з дітьми різновікової групи Програмо...