Світлана Стурза, вихователь Чемерпільського дошкільного навчального
закладу
Казка – животворне джерело дитячого мислення, благородних
почуттів та прагнень. Багаторічний досвід роботи переконує, що читаючи дітям
казки, ми виховуємо в них естетичні, моральні почуття, переживання, співчуття. Через казку дитина
вчиться мислити, висловлювати свої думки та враження стосовно почутого.
Казка – це духовні багатства народної
культури, пізнаючи які, дитина пізнає серцем життя народу.
Казки В.О.Сухомлинського відіграють велику роль у
розвитку і формуванні особистості дитини, адже мають повчальний зміст. Всі діти
люблять казки, оскільки вони мають захоплюючий сюжет.
«Дитина, - говорив Василь Сухомлинський, - найкраще
сприймає, осмислює і запам’ятовує знання тоді, коли вона переживає. Без
емоційного ставлення до знань, без
інтересу, подиву, захоплення, уявлення та інших позитивних переживань неможливе
успішне навчання».
Казки спонукають дітей розрізняти добро
і зло, виявляти своє особисте ставлення до хорошого і поганого.
«Казка – любив повторювати
В.О.Сухомлинський – це образно кажучи свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої
думки і мови...».
Казка допомагає привити дітям любов до
Батьківщини та рідного краю. На думку Сухомлинського, казки повинні приносити
не лише естетичне задоволення, а й примушувати дітей хвилюватися за героїв,
співпереживати їм та намагатися віднайти вихід із складного становища.
Твори В.О.Сухомлинського близькі
дошкільнятам, адже написані у зрозумілій та легкій для сприйняття дітей формі,
вони зовсім ненав’язливо навчають
малюків, виховують у них патріотизм, милосердя, доброту, любов до рідної землі,
формують важливі ціннісні орієнтири. Тому активно їх використовую у своїй роботі з дітьми.
Під час організації освітнього процесу
у дитячому садку використовую такі форми роботи з казкою:
-
слухання казок;
-
читання казок;
-
бесіда за змістом казки;
-
виготовлення і добір ілюстрацій до казок;
-
інсценізація казок (театралізація);
-
творення казок.
Вважаю, що казка є основним елементом у вихованні дітей,
вона займає одне із ключових місць у формуванні моральних якостей та підготовці
вихованців до майбутнього життя в
реальному світі.
Враховуючи те, що казки Василя Сухомлинського вміло і
глибоко виховують у малюків порядність та чуйність, то, використовуючи їх у
роботі з дітьми, педагогам вдасться забезпечити формування всебічно розвиненої,
гармонійної та високоморальної особистості.
Бібліографія
1. В.О.Сухомлинський. Вибрані твори. Т.1 –
С.28-29
2. В.О.Сухомлинський. Вибрані твори. Т.3 –
С.176-184
3. Ірина
Сухопарова. Пізнавати світ серцем і розумом// Дошкільне виховання. - № 5, 2012.
– С. 14
4. Тетяна
Тоцька. Пізнавальна й виховна сила слова у творах В.О.Сухомлинського//
Дошкільне виховання. - № 11, 2012. – С. 15-16
5. Тетяна
Тоцька. Формуємо основи світобачення дітей з використанням літературних творів
В.О.Сухомлиснького// Дошкільне виховання. - № 11, 2017. – С. 11-13
Немає коментарів:
Дописати коментар