Євгенія Богачук, вихователь Солгутівського дошкільного навчального закладу
"Пролісок"
"SOS,
людство!". Саме
такий клич лунає у всіх природозахисних організаціях, через всі засоби масової
інформації. Те, що зараз відбувається з екологією України та всієї планети в цілому
не може не привертати увагу всіх, хто хоч трішки задумується про своє майбутнє,
майбутнє своїх нащадків. І якщо теперішнє покоління шукає шляхи вирішення
екологічних проблем людства, то майбутнє покоління повинно шукати шляхи
запобігання та збереження природи на планеті Земля. І ми - дорослі (вчені,
педагоги, батьки) повинні виховати це покоління так, щоб любов до країни, до
природи, до себе була тим найважливішим рушійним стимулом та еталоном у житті
та праці наших дітей.
А хто ж, як не педагоги є тими творцями душ, що несуть
світло і добро у серцях молодого покоління. Хто ж, як не педагоги є тими
пророками, що першими розрізнюють талант, дають оцінку потенціалу дитини і
можуть розгледіти і виплекати справжні самородки в різних галузях життя: чи то
у творчості, чи то в науці, чи в громадській діяльності.
І саме на початку свого свідомого життя дітей педагоги
починають закладати основи знань та цінностей майбутнього покоління.
В умовах сучасності в закладах освіти в пріоритеті є
екологічне виховання та формування екологічної свідомості дітей. Завданням
педагогів полягає у тому, щоб якнайглибше, на підсвідомому рівні
сформулювати у молодого покоління цінність і важливість збереження природи,
любов до всього живого, що оточує людину. Саме в дитячому садочку у дитини
формується стійке поняття основних цінностей: любов та повага до батьків,
патріотична та екологічна свідомість.
Багато вчених та видатних педагогів створювали багато
розробок та матеріалів, в яких розкривали суть педагогічного процесу, різні
методики, засоби впровадження тих чи інших ідей у вихованні молодого покоління.
Одним із таких видатних педагогів являється і Василь Олександрович
Сухомлинський, який у післявоєнній час працював вчителем, вихователем у школі і
присвятив своє життя педагогічній практиці. Його розробками та ідеями
користуються педагоги і теперішнього часу. Адже ті оповідання і казки, які
несуть в собі ідею морального виховання, визначення ідейних цінностей, і зараз
є досить актуальними. Погляди В. О. Сухомлинського на виховання у дітей стійкої
прив’язаності до природи та важливості її збереження та примноження наразі є
тими беззаперечними аксіомами, які ми, педагоги, повинні використовувати у
своїй повсякденній праці з нашими дітьми. Він казав: "Світ, що оточує
дитину, це, насамперед, світ природи з безмежним багатством явищ та невичерпною
красою. Я бачу виховний сенс у тому, щоб дитина бачила, розуміла, відчувала,
переживала, осягала велику таємницю життя в природі…".
В наш час, увесь простір заполонили комп’ютерні технології, інтернет та гаджети, і наші діти
проводять весь вільний час саме за ними, тому сьогодні, як ніколи, актуальним є твердження
Сухомлинського про необхідність
виділення часу для перебування на
свіжому повітрі, в тому числі, для занять, проведених у безпосередньому
спілкуванні з природою. Ніщо, не може
замінити теплого сонячного проміння, запаху квітучого саду, прохолоди і
веселого дзюркотання джерела, шуму та щебету пташок у лісі. Тому Василь
Олександрович спонукав: "Ідіть у поле, у парк, пийте з джерела думки, і ця
жива вода зробить Ваших вихованців мудрими дослідниками, допитливими людьми і
поетами".
Користуючись педагогічною спадщиною та порадами Василя
Сухомлинського, педагоги зможуть безпроблемно виконати завдання екологічного
виховання сучасної молоді. Чого всім щиро і бажаю!
Бібліографія
1. В. О. Сухомлинський.- Радянська школа.- Київ - 1978
2. В. О. Сухомлинський. т. 3, - Радянська школа - Київ, - 1977
Немає коментарів:
Дописати коментар