пʼятниця, 1 листопада 2019 р.

Погляди Сухомлинського на формування екологічної культури дітей


Євгенія Богачук, вихователь Солгутівського  дошкільного навчального закладу "Пролісок"  

"SOS, людство!". Саме такий клич лунає у всіх природозахисних організаціях, через всі засоби масової інформації. Те, що зараз відбувається з екологією України та всієї планети в цілому не може не привертати увагу всіх, хто хоч трішки задумується про своє майбутнє, майбутнє своїх нащадків. І якщо теперішнє покоління шукає шляхи вирішення екологічних проблем людства, то майбутнє покоління повинно шукати шляхи запобігання та збереження природи на планеті Земля. І ми - дорослі (вчені, педагоги, батьки) повинні виховати це покоління так, щоб любов до країни, до природи, до себе була тим найважливішим рушійним стимулом та еталоном у житті та праці наших дітей.
А хто ж, як не педагоги є тими творцями душ, що несуть світло і добро у серцях молодого покоління. Хто ж, як не педагоги є тими пророками, що першими розрізнюють талант, дають оцінку потенціалу дитини і можуть розгледіти і виплекати справжні самородки в різних галузях життя: чи то у творчості, чи то в науці, чи в громадській діяльності.
І саме на початку свого свідомого життя дітей педагоги починають закладати основи знань та цінностей майбутнього покоління.
В умовах сучасності в закладах освіти в пріоритеті є екологічне виховання та формування екологічної свідомості дітей. Завданням педагогів полягає у тому, щоб  якнайглибше, на підсвідомому рівні сформулювати у молодого покоління цінність і важливість збереження природи, любов до всього живого, що оточує людину. Саме в дитячому садочку у дитини формується стійке поняття основних цінностей: любов та повага до батьків, патріотична та екологічна свідомість.
Багато вчених та видатних педагогів створювали багато розробок та матеріалів, в яких розкривали суть педагогічного процесу, різні методики, засоби впровадження тих чи інших ідей у вихованні молодого покоління. Одним із таких видатних педагогів являється і Василь Олександрович Сухомлинський, який у післявоєнній час працював вчителем, вихователем у школі і присвятив своє життя педагогічній практиці. Його розробками та ідеями користуються педагоги і теперішнього часу. Адже ті оповідання і казки, які несуть в собі ідею морального виховання, визначення ідейних цінностей, і зараз є досить актуальними. Погляди В. О. Сухомлинського на виховання у дітей стійкої прив’язаності до природи та важливості її збереження та примноження наразі є тими беззаперечними аксіомами, які ми, педагоги, повинні використовувати у своїй повсякденній праці з нашими дітьми. Він казав: "Світ, що оточує дитину, це, насамперед, світ природи з безмежним багатством явищ та невичерпною красою. Я бачу виховний сенс у тому, щоб дитина бачила, розуміла, відчувала, переживала, осягала велику таємницю життя в природі…".
В наш час, увесь простір заполонили компютерні технології, інтернет та гаджети, і наші діти проводять весь вільний час саме за ними, тому сьогодні,  як ніколи, актуальним є твердження Сухомлинського про  необхідність виділення  часу для перебування на свіжому повітрі, в тому числі, для занять, проведених у безпосередньому спілкуванні з природою. Ніщо,  не може замінити теплого сонячного проміння, запаху квітучого саду, прохолоди і веселого дзюркотання джерела, шуму та щебету пташок у лісі. Тому Василь Олександрович спонукав: "Ідіть у поле, у парк, пийте з джерела думки, і ця жива вода зробить Ваших вихованців мудрими дослідниками, допитливими людьми і поетами".
Користуючись педагогічною спадщиною та порадами Василя Сухомлинського, педагоги зможуть безпроблемно виконати завдання екологічного виховання сучасної молоді. Чого всім щиро і бажаю!


Бібліографія

1. В. О. Сухомлинський.- Радянська школа.- Київ - 1978
2. В. О. Сухомлинський. т. 3, - Радянська школа - Київ, - 1977


Немає коментарів:

Дописати коментар

Осінь золотом багата!

Росіна Цимбал, вихователь Таужненського закладу дошкільної освіти Інтегроване заняття   з дітьми різновікової групи Програмо...